دانلود فیلم غریب با لینک مستقیم + کیفیت عالی

0 Comments

دانلود فیلم غریب با لینک مستقیم + کیفیت عالی

دانلود کامل فیلم ایرانی غریب از سایت آپ دی ال مووی

فیلم غریب نسخه کامل + دانلود قانونی به سایت اضافه شد

نام فیلم: غریب

ژانر (موضوع): اکشن، تاریخی، جنگی، درام

زبان فارسی

سال انتشار: 1401

محصول کشور: ایران

کارگردان: محمدحسین لطیفی

بازیگران: بابک حمیدیان، مهران احمدی، پردیس پورابدینی، رحیم نوروزی، فرهاد قاهمیان، جعفر دهقان، هجیرسام احمدی، حسام محمودی، سامی لک و…،

فیلم غریب سبک زندگی و فرماندهی محمد بروجردی و تلاش او برای ایجاد وحدت در غرب ایران را به تصویر می‌کشد. در سال 1358 با شروع ناآرامی ها در کردستان به دست کومله و احزاب دمکرات، محمد بروجردی از سوی امام (ره) مأمور شد تا به عنوان فرمانده ارتش کردستان اوضاع را به حالت عادی بازگرداند.

  • تهیه کننده: حامد عنقا

  • نویسنده: محمدحسین لطیفی

  • مدت زمان فیلم: 2 ساعت و 8 دقیقه

معرفی فیلم غریب

فیلم غریب فیلمی جنگی، تاریخی و درام به کارگردانی محمدحسین لطیفی است که در سال 1401 ساخته و اکران شده است. فیلمنامه این فیلم به طور مشترک توسط محمدحسین لطیفی و حامد عنگا نوشته شده و تهیه کنندگی آن نیز بر عهده حامد عنگاست. محمدحسین لطیفی در دومین تجربه فیلمسازی خود در عرصه دفاع مقدس برای ادای احترام به شهیدی که مردم کردستان او را مسیح کردستان می نامند، به جان شهید بروجردی رفته است. فیلم غریب ساخته محمدحسین لطیفی محصول سازمان سینمایی اوج است. حامد عنقا که پیش از این تجربه تولید سریال آقازاده را با سرمایه سازمان اوج داشت، این بار به سراغ ساخت اثری رفت که بخشی از خاطرات دفاع مقدس را در قالب زندگی شهید بروجردی به تصویر می کشد. غریب نماد حوادث کردستان در سال های 58 و 59 است که مسیر تبدیل شهید محمد بروجردی به مسیحیت کردستان را آغاز کرد. فیلم غریب برشی دوران فرماندهی شهید محمد بروجردی در منطقه غرب را به تصویر می کشد و حامد عنگا فیلمنامه آن را با استفاده از کتاب «محمد، مسیح کردستان» نوشته نصرت الله محمودزاده نوشته است. غریب بازگشت محمدحسین لطیفی به سینمای دفاع مقدس را رقم خواهد زد و بابک حمیدیان بازیگر نقش شهید بروجردی بار دیگر تماشا در نقش یک شهید را از طریق این فیلم تجربه خواهد کرد. محمدحسین لطیفی در کنار سریال هایی که تولید کرده، فیلم های مختلفی را نیز در سینما ساخته است، اما همچنان پرمخاطب ترین و بهترین اثر او در سینما روز سوم سال 1394 است. این فیلم آخرین روزهای مقاومت مردم خرمشهر در سال 59 را به تصویر می کشد و از جمله آثار خاطره انگیز ژانر دفاع مقدس است. در دهه گذشته بارها خبر ساخت فیلم یا سریالی درباره شهید محمد بروجردی منتشر شد و چهره هایی نیز به عنوان کارگردان و تهیه کننده پروژه ها معرفی شدند، اما هیچ کدام به مرحله تولید نرسیدند تا اینکه دی ماه 1400 خبری از سریالی به نام غوربردی درباره این شهید تیشیر و محمدحسین لطیفی نیز به عنوان کارگردان آن معرفی شد اما مردادماه امسال سازمان سینمایی مجوز ساخت فیلم غریب به تهیه کنندگی سازمان اوج و حامد عنگا را صادر کرد و این اثر پیش از این ساخته شده است. دوربین در قالب یک فیلم بابک حمیدیان پس از فیلم روز بلوا محصول سال 1397 و پس از 2 سال دوری از سینما مقابل دوربین عجیب و غریب قرار گرفته و در نقش شهید بروجردی ایفای نقش کرده است. این بازیگر که چهره ای گریم پسند دارد و در نقش های مختلف با گریم های متفاوت دیده شده است، در فیلم جدید لطیفی نیز با چهره ای جدید ظاهر شده است. بابک حمیدیان پیش از قریب تجربه تماشا در آثار دفاع مقدس و در فیلم هایی چون مزرعه پدری ساخته رسول ملاقلی پور، طبل بزرگ زیر پای چپ کاظم معصومی، چه کاری ابراهیم حاتمی کیا، پنجاه قدم تا پایان به کارگردانی کیومرث پوراحمد را داشت. و سارو زیر آب ساخته محمدعلی باشه آهنگر نقش آفرینی کرده است. فیلم غریب در چهل و یکمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Related Posts