فیلم و سریال ایرانیفیلم و سریال خارجی

دانلود فیلم چرخشی با لینک مستقیم + کیفیت عالی

دانلود فیلم چرخشی با لینک مستقیم + کیفیت عالی

دانلود کامل فیلم ایرانی دیوار از سایت آپ دی ال مووی

فیلم Dwar نسخه کامل + دانلود قانونی به زودی در سایت اضافه می شود

نام فیلم: Dewar

ژانر (موضوع): اجتماعی، خانوادگی، درام

زبان فارسی

سال انتشار: 1402

محصول کشور: ایران

کارگردان: میثم حسن زاده

بازیگران: میلاد خزایی، مهسا اکبرپور، راشل کافی، رضا سنایی، مصطفی امیری و…،

میلاد نوازنده فراموشکار است. برای اینکه فراموشی برایش مشکلی ایجاد نکند، تمام برنامه زندگی خود را با یادآوری زنگ گوشی خود تنظیم کرده است. داستان در خاطره میلاد می گذرد، زمانی که نامزدش مهسا رفته و او به دنبال کشف داستان است. در این بین میلاد مدام خود و سرنوشتش را با فردی مرکوری خواننده مشهور کوئین مقایسه می کند و…

  • تهیه کننده: علیرضا علویان

  • نویسنده: میثم حسن زاده

  • مدت زمان فیلم: 1 ساعت و 20 دقیقه

معرفی فیلم دوار

مدار فیلمی خانوادگی، اجتماعی و درام به کارگردانی میثم حسن زاده و تهیه کنندگی علیرضا علویان است که در سال 1401 ساخته و در سال 1402 اکران شده است. فیلمنامه این فیلم نیز توسط میشم حسن زاده نوشته شده است. شامگاه 29 اسفند 1300 اولین اکران فیلم دیوار در پاتوق فیلم مشهد با حضور میثم حسن زاده کارگردان، میلاد خزایی، مهسا اکبرپور، راحیل کافی و رضا سنایی بازیگران و تعدادی از بازیگران برگزار شد. عوامل فیلم و سپس فیلم مورد بازبینی قرار گرفت. پرداخت شده؛ داستان فیلم داور درباره میلاد نوازنده ای است که دچار فراموشی است. برای اینکه فراموشی برایش مشکلی ایجاد نکند، تمام برنامه های زندگی خود را با یادآوری زنگ گوشی تنظیم کرده است. داستان در خاطره میلاد می گذرد که مهسا، نامزدش، رفته و او به دنبال کشف داستان است. در این میان، میلاد مدام خود و سرنوشت خود را با فردی مرکوری، خواننده مشهور گروه کویین مقایسه می کند. محمد مداح حسینی، منتقد سینما پس از اکران این فیلم گفت: هرکسی که در ایران دست به تولید فیلم بزند، می داند که این کار چقدر سخت و طاقت فرسا است و با چه اتفاقات غیرقابل پیش بینی مواجه می شود؛ وی با بیان اینکه کار سختی است. صحبت از فیلمی که ایده اصلی آن بلاتکلیفی، ناپایداری و شکل نگرفتن یا انباشت نشدن خاطرات و لحظات است، سخت می شود؛ فریم اول فیلم این جمله را بیان می کند: تکرار یک داستان واقعی که مخاطب را در آن ناآشنا می کند. همان ابتدا؛ این تکرار مرا با موارد متعددی مواجه می کند؛ این منتقد سینما اظهار داشت: ماروین کارلسون بیان می کند که تئاتر و سینما هنری است که همیشه در حال خلق ارواح است، یعنی دائماً در میان متون، خاطرات و خاطراتی زندگی می کنیم که پیش از ما وجود داشته است. و در ما شکل گرفت و واقعیت تجربه روزمره ما چیزی نیستیم جز تفسیر این خاطرات و حقایق ما مدام در حال تکرار هستیم و تکرارها نتیجه تماشا و تفسیر ما با خاطرات است. مداح حسینی ادامه داد: فیلم در اولین لحظه ما را با خانه‌ای روبه‌رو می‌کند که در حال رها شدن است. هرچه جلوتر می رویم با این واقعیت مواجه می شویم که فیلم سعی می کند شخصیت اصلی فیلم را بی شخصیت کند و نشانه هایی را برای ما کاشته است. از نشانه‌هایی استفاده می‌کند که آن نشانه‌ها را بی‌معنا می‌کند، مانند زنگ هشداری که شخصیت اصلی نمی‌داند کارکرد اصلی آن چیست. با راوی غیرقابل اعتمادی مواجه می‌شویم و این راوی در فیلم اطلاعاتی می‌دهد که معلوم می‌شود اشتباه است و به جای اینکه ما را آگاه کند، گمراه می‌کند. وی با اشاره به اینکه در فیلم از مفهومی به نام دیگری استفاده شده است، تصریح کرد: در واقع دیگری چیزی بیرونی است که همیشه ما را زیر نظر دارد. ما خود را از طریق این دیگری می یابیم و خود را درک می کنیم. در این فیلم تماشا با مفهوم هنر بسیار مهم است. ماندگاری موسیقی در زندگی و موسیقی به عنوان بخشی از هنر شاید یکی از جذابیت های فیلم باشد که تفکر ما را در فیلم لذت بخش تر می کند. با کمک هنر است که می توانیم بمانیم. مرگ خاطره یعنی مرگ ما; تنها هنر است که می تواند ما را به واقعیت و حقیقت پیوند دهد و مسخ شخصیت اصلی فیلم به هنرمندی که در پایان عمر و پس از آگاهی از بیماری خود به درک متفاوتی می رسد که در نمایان است. موسیقی او»؛ میشم حسن زاده کارگردان فیلم سینمایی دیوار نیز اظهار داشت: تحلیلگر در تحلیل تئاتر و فیلم زوایایی را می بیند که شاید خود فیلمساز در آن لحظه به آن توجه نکرده است. ایده داستان از اینجا شکل گرفت که یک مقاله خارجی در مورد زوال عقل را خواندم که در آن آمده بود این بیماری بین 30 تا 40 سالگی رسیده است. وقتی با پزشکان صحبت کردم، متوجه شدم که این موضوع در حال گسترش است و جوانانی هستند که چیزهای بی اهمیت را فراموش می کنند. این باز بودن ذهن برایم ایده شد»؛ حسن زاده با اشاره به اینکه استفاده نکردن از بازیگران چهره برایم مهم بود، تصریح کرد: دو ماه در پلاتو با بازیگران تمرین کردیم و بازخوردهای بسیار خوبی هم گرفتیم؛ استفاده کردم. روشی برای گرفتن بازیگران که به طبیعی‌تر شدن آن کمک می‌کرد؛ روش من این بود که اگر بازیگر کمی نزدیک به خط دیالوگ‌هایی که نوشتم تماشا می‌کرد، آن را قطع می‌کردم؛ به شدت از بداهه‌پردازی‌های خود بازیگران استفاده می‌کردم که به ساخت فیلم کمک کرد. واقع بین”؛ این فیلم دارای رده سنی است و برای افراد زیر 15 سال توصیه نمی شود. فیلم Dewar در گروه هنر و تجربه اکران شده است.

    • به زودی …

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *